تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا

تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا

تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا

" تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا آسیب شناسی تصادفات پیشگیری"

فرمت فایل:(word) تعداد صفحات:12 صفحه بخشی از متن:از آنجاییکه تصادفات شهری و جاده ای باعث ایجاد تلفات بسیار می شودایجاد کارگروهی جهت ارائه و راهکارهای پیشگیری به منظور کاهش هزینه ها و تلفات ناشی از تصادفات مهم به نظر می رسد. که در این خصوص آماری که در سطح کشور ارائه شده است از سال 80 تاکنون 270000 شهروند بر اساس تصادفات فوت نموده اند و در 8 ماه سال 91، 11074 نفر مرد و 3052 نفر زن که در مسیرهای درون شهری 3937 نفر و درمسیرهای برون شهری 8718 نفر و در راههای روستایی 1397 نفر و 74 مورد فوتی نامعلوم بوده است. و در استان بر اساس آمار پزشکی قانونی در 9 ماهه سال 90 مرگ و میر تصادفات درون شهری 449 مورد بوده است که این آمار در مدت مشابه در سال 91 به 419 مورد کاهش یافته است و در تصادفات برون شهری در همین مدت در سال 90 در استان، 924 مورد است که در سال 91 به 690 مورد کاهش پیدا کرده است. در مجموع در سال 90 آمار فوتی 1473 مورد بوده که در سال 91 در...

 تحقیق در مورد پیشگیری و آسیب شناسی تصادفات رانندگی نزاجا

فرمت فایل:(word) تعداد صفحات:12 صفحه

 

بخشی از متن:

از آنجاییکه تصادفات شهری و جاده ای باعث ایجاد تلفات بسیار می شودایجاد کارگروهی جهت ارائه و راهکارهای پیشگیری به منظور کاهش هزینه ها و تلفات ناشی از تصادفات مهم به نظر می رسد. که در این خصوص آماری که در سطح کشور ارائه شده است از سال 80 تاکنون 270000 شهروند بر اساس تصادفات فوت نموده اند و در 8 ماه سال 91، 11074 نفر مرد و 3052 نفر زن که در مسیرهای درون شهری 3937 نفر و درمسیرهای برون شهری 8718 نفر و در راههای روستایی 1397 نفر و 74 مورد فوتی نامعلوم بوده است. و در استان بر اساس آمار پزشکی قانونی در 9 ماهه سال 90 مرگ و میر تصادفات درون شهری 449 مورد بوده است که این آمار در مدت مشابه در سال 91 به 419 مورد کاهش یافته است و در تصادفات برون شهری در همین مدت در سال 90 در استان، 924 مورد است که در سال 91 به 690 مورد کاهش پیدا کرده است. در مجموع در سال 90 آمار فوتی 1473 مورد بوده که در سال 91 در 9 ماهه 1109 می باشد که 364 مورد کاهش معادل کاهش تقریبی 24 درصدی در مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان را نشان می دهد. در بعد مالی و موضوع هم هزینه های ناشی از تصادفات 100 تا 200 میلیارد هزینه دولت و 600 تا 1000 میلیارد مربوط به محکومان دیه ناشی از تصادفات است، 1000 میلیارد هزینه درمان مصدومان این تصادفات، 40 درصد سرپرست خانوارها در تصادفات مصدوم یا فوت می کنند که از نیروهای مولد جامعه هستند که 5 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهند و حتی یک سوم تخت بیمارستان ها به مصدومان تصادفات اختصاص پیدا کرده است که معادل 25 درصد بودجه سلامت کشور می باشد. که همین مبلغ اگر در اشتغال سرمایه گذاری شود 530 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

کلمات کلیدی :تصادفات -درون شهری-برون شهری-کارگروه

 

 

 

 

مقدمه:

همه ساله نزدیک به 2/1میلیون نفر در جهان جان خود را به علت حوادث ترافیکی از دست می دهند و بیش از 50 میلیون نفر دیگر مجروح می شوند90

درصد موارد مرگ ناشی از حوادث ترافیکی 1مربوط به کشورهاي با درآمد کم یا متوسط است.یعنی کشورهایی که 84%جمعیت و 53%وسایط نقلیه را در خود جاي داده اند

 آمارهاي ارائه شده در ایران نشان می دهد که پس از بیماري هاي قلبی عروقی، حوادث ترافیکی دومین علت مرگ و میر در همه گروه هاي سنی و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر40سال است. عابران پیاده، دوچرخه سواران،  موتورسواران در مقایسه با رانندگان و  سرنشینان اتومبیل ها و وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض خطر هستند و از آنها به عنوان کاربران پرخطر راه ها یاد می شود. رانندگان در این میان بیشترین نقش را در پیشگیري از حوادث ترافیکی دارند ،به طوري که یک راننده با رانندگی غیر ایمن نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز را به خطر می اندازد.اصلاح و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ایجاد راه ایمن و ترویج فرهنگ ایمنی از جمله عوامل کاهش دهنده آمار سوانح و حوادث ترافیکی می باشد.با توجه به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی و عوارض مادي و غیر مادي ناشی از آن براي جامعه جهانی و به ویژه کشورهاي در حال توسعه انجام مداخلات اثر بخش ،امري اساسی در برخورد با این معضل مهم سلامت است سیاري از کشورها با پرداختن به مسائل و اصول ایمنی به موفقیتهاي چشمگیري در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب ها و صدمات ناشی از آن دست یافته اند. پس به جاست که براي اجتناب از خطر، حذف یا تقلیل خسارات ناشی از حوادث در صدد تدابیري باشیم که امنیت و آسایش افراد جامعه تامین شود

پیشگیري ازحوادث و ارتقاي ایمنی چراکه سوانح رانندگی و جاده اي قابل پیش بینی و پیشگیري هستند. مهمترین عواملی که بر ایمنی سفر در جاده ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات مؤثرند عبارتند از:

1-کنترل سرعت

2- کنترل خستگی

3-استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر کمربند ایمنی،صندلی ویژه کودك،کلاه ایمنی

4- رانندگی صحیح و کنترل خودرو قبل از رانندگی

بيان مسأله و اهميت موضوع

سوانح و حوادث يكي از سه عامل اول بروز مرگ و مير در ايران و جهان است. از آنجا كه حوادث، موجب مرگ در سنين جواني است، سالهاي از دست رفته عمر بيشتري را موجب مي شود. سوانح و حوادث بالاخص سوانح ترافيكي بعنوان يكي ازعوامل مهم و تهديد كننده زندگي انسانها درآمده است. شناسايي و كنترل عوامل خطر مؤثر در بروز حوادث ميتواند به ميزان بسيار زيادي از بار بيماري و مرگ در كشور بكاهد. بدين جهت، در نظر گرفتن اين جنبه از مشكلات سلامتي مردم در نظام تحول سلامت بسيار اهميت يافته ومي تواند زمينه ساز تحولي شگرف در خدمات بهداشتي را فراهم آورد.







محصولات مرتبط:
  • پاورپوینت در مورد سازمان و قوانین آموزش و پرورش ايران
  • پاورپوینت در مورد میکروسکوپ نوری
  • پاورپوینت در مورد سيستم هاي انرژي الکتريکي-حفاظت سيستم هاي توزيع
  • انواع بیمه و اصول وقوانین کلی وجامع انها
  • نمونه سوالات پیک اولی مخصوص کلاس اولی ها
  • پاورپوینت درمورد شناخت ویروسهای کامپیوتری.پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر تمام گرایشها
  • تحقیق درباره پستهای انتقال وتوزیع برق و مهمترین سوالات همراه با جوابهای آزمون استخدامی اپراتوری پستهای انتقال
  • پروژ کار آفرینی در موردشرکت بسته بندی حبوبات و خشکبار
  • پاورپوینت در مورد تجهیزات ایمنی و انتخاب تجهیزات حفاظت فردی در کارگاهها و محیطهای صنعتی
  • پاورپوینت در مورد سیستم اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • پاورپوینت در مورد فرآیند مهندسی مجدد کسب و کار BPR Business Process Reengineering
  • پاورپوینت در مورد مباني تحقيق در عمليات
  • پاورپوینت در مورد عیوب ومشکلات در مبدلها
  • پاورپوینت در مورد مهارت کنترل خشم